• Bestuursberichten

  • Niet voor het eerst wil ik deze Bestuursberichten aftrappen met aandacht voor iemand die ons is ontvallen.  Enkele weken geleden overleed Johan Schouten.  De gelijknamige slagerij was jarenlang de hoofdsponsor van onze vereniging. Er werden vele sportieve successen behaald in deze periode in de jaren 90. Johan voelde zich nauw betrokken bij het regionale voetbal in het algemeen en voetbalvereniging Berkhout in het bijzonder.

    We staan aan de vooravond van seizoen 21/22. Voor de selectie is dit seizoen feitelijk al gestart. De selectie is aan zijn tweede trainingsweek begonnen. De eerste oefenwedstrijd voor het eerste is dinsdagavond 24 augustus om 20.00 uur, thuis tegen Wieringerwaard.
    We zijn uitermate benieuwd of onze twee selectieteams onder de bezielende leiding van onze hoofdtrainer tot mooie prestaties komen dit seizoen.  Het is overigens goed om te zien dat de JO18 al flink betrokken wordt bij de activiteiten en trainingen. Er moet namelijk niet alleen aan de korte termijn gedacht worden.

    De eerste 3 speelronden in september staan in het teken van de bekercompetitie. De gewone competitie start in het weekend van 25 en 26 september. Uitzonderingen hierop zijn de JO9, JO11 en JO12. Deze teams spelen dit seizoen 4 competities (4 fasen voetbal noemt de KNVB het). Op 4 september start fase 1. Klik hier voor de speeldagenkalender voor het gehele seizoen.

    We starten dit seizoen met de onderstaande 17 teams:
    - Senioren veld op zondag:   1e, 2e, 3e, Veteranen 45+, Vrouwen 1
    - Senioren veld op vrijdag:   35+ mannen, 18+ vrouwen
    - Senioren zaal :                  1e, 2e
    - Jeugd veld op zaterdag :    JO9, JO11, JO12, JO15, MO15, JO18, MO19.
    - Jeugd zaal :                      JO19.

    Bovendien is er een grote groep kabouters die staan te trappelen maar nog net niet oud genoeg zijn om te starten. Een mooi vooruitzicht!

    Een nieuw seizoen vraagt uiteraard ook weer om een nieuwe indeling van de verplichte vrijwilligerstaken.  Op 22 augustus wordt deze indeling gepubliceerd. De captains van de groepen die als eerste aan de beurt zijn, worden eerdaags geïnformeerd.
    We verzoeken u nadrukkelijk om de indeling goed te bekijken. Zet alstublieft uw beste beentje voor zodat de vereniging elk weekend soepel kan draaien: u bent de kurk waar we op drijven.

    Na elf jaar heeft Ron Stroop zijn periode als wedstrijdsecretaris beëindigd. Ron wordt dit seizoen opgevolgd door Ger Koopman. Ger maakte tussen 1995 en 2003 deel uit van een krachtig jeugdbestuur waarin hij o.a. ook de rol van wedstrijdsecretaris had. Wij twijfelen er niet aan dat Ger deze rol succesvol zal bekleden. Begeleiders kunnen Ger bereiken op het emailadres wedstrijdsecretaris@vvberkhout.nl
    Overigens blijft Ron gelukkig wel -als secretaris- deel uit maken van het bestuur. Op de eerstvolgende jaarvergadering zullen we nog stil staan bij Ron’s grote inzet voor het wedstrijdsecretariaat. Datzelfde geldt voor Helie inzake het klaverjassen waar een einde aan is gekomen.

    Als u eerdaags op De Wenken komt zal het u helaas opvallen dat er rondom de velden enorm veel onkruid staat. Dit heeft onze aandacht.  Wij balen er ook van, maar u moet weten dat onkruidverwijdering bij het takenpakket van de gemeente hoort. Feitelijk betalen wij er jaarlijks voor. Uiteraard hebben wij de gemeente erop aangesproken. Er is beterschap beloofd.

    Er zijn plannen om het op De Wenken nog weer iets mooier te gaan maken. Na de metamorfose van de kantine-inrichting is nu het terras aan de beurt. De blikvanger zal ongetwijfeld de mooie loungebank (in clubkleuren) worden. We prijzen ons gelukkig dat we deze reeds gedoneerd hebben gekregen.

    Daarnaast willen we het B-veld voorzien van een dug-out bedoeld voor het publiek dat dan iets comfortabeler een wedstrijd kan bekijken bij slechte weersomstandigheden. Daar is op het B-veld vaak sprake van. 

    Het woord corona gebruik ik nu voor het eerst. Een goed teken natuurlijk, ofschoon nog niet alle maatregelen van tafel zijn. De welbekende basisregels blijven nog wel even van kracht. Daarnaast is in de kantine -in ieder geval tot 19 september- een zitplaats verplicht en vragen wij onze kantinebezoekers om zich te registreren door middel van het scannen van een QR-code.

    En o ja…we hebben nog steeds vacatures. Laat ik 3 belangrijke noemen:

    1.
    Kantinedienst zondag. Met drie nieuwe mensen kunnen we een nieuwe groep formeren.
    2.
    Een coördinator technische zaken. Dit is van oudsher een bestuursfunctie, maar dat is zeker niet noodzakelijk.
    3.
    Scheidsrechters, zowel voor op zaterdag als op zondag.

    En laat nu die bal maar weer eens gaan rollen! Namens het bestuur wens ik iedereen een goed en sportief seizoen.  Met bij voorbaat dank voor uw bijdrage daaraan.

    Rene.

      

    PS
    Onze iPad in de kantine is defect gegaan. Is er misschien iemand die een -niet al te oude- iPad of andere tablet beschikbaar heeft voor de vereniging?