• Bestuursberichten februari

• De vorige Bestuursberichten dateert van medio november. Hoog tijd dus voor een nieuwe update vanaf de bestuurstafel, ofschoon er tussentijds wel het een en ander bekend is gemaakt.
    Het belangrijkste betrof uiteraard de aankomende trainerswissel. Rajesh Bishesar zal ons aan het einde van dit seizoen verlaten. Vanaf volgend seizoen zal Bas IJsselstijn de hoofdtrainer zijn van onze selectie. Bas, sinds een klein jaar woonachtig in Hoorn, verlaat Limmen, koploper in de derde klasse.

Naast het hoofdtrainerschap zal Bas ook bij onze jeugdafdeling een rol gaan spelen, zowel voor spelers als voor trainers. Momenteel zijn we bezig met de verdere invulling van de technische staf rondom de selectie. Binnenkort meer nieuws hierover.

Tegen alle verwachtingen in moet het eerste strijden voor het ontlopen van de nacompetitie. De nipte verliespartijen tegen directe concurrenten ALC en Victoria O deden pijn. Gelukkig kon er tegen HSV Sport nog net een gelijkspel worden uitgesleept dankzij een strafschop in blessuretijd. De wedstrijd van aanstaande zondag, uit tegen Zwaagdijk, wordt een zeer belangrijke wedstrijd. Die moet gewoon gewonnen worden!

Tijdens de bestuursvergadering van januari roken we opeens een brandlucht. Onze neuzen en een blik in de meterkast leerden ons dat er iets was doorgebrand bij een van de twee bierpompen. “Weer iets van de apparatuur defect, houdt het dan nooit op” en “hoeveel zal dit ons weer gaan kosten” ging door onze hoofden. Dat bleek erg mee te vallen. Dankzij snelle actie van Gerard Kollis was deze ‘code rood-situatie’ enkele dagen later alweer verholpen.

Aan de bestuurstafel werden een hele reeks zaken besproken aangaande het onderhoud van het gebouw en het omringende terrein.

-       De gemeente is bezig met het verruimen van de krappe bocht bij het A-veld. Bosjes hebben plaatsgemaakt voor een nieuw hekwerkje en het straatwerk wordt wat uitgebreid.
    -       De gemeente zal ook, hopelijk nog dit seizoen, het pad naar het B-veld gaan aanpakken. Er komen stelcon-platen en het (halve) hekwerk langs het trainingsveld zal verwijderd worden.
    -       Naar aanleiding van de toestand bij St. George heeft de gemeente ook onze lichtmasten gekeurd. Binnenkort horen we de uitslag. Het zou ons niet verbazen als…
    -       De buitenkozijnen van ons gebouw moeten binnenkort worden geschilderd. Uw hulp is welkom.
    -       We overwegen sterk om de gevels van het gebouw professioneel te laten reinigen. Twee teststukken hebben ons geleerd dat dit met zelfwerkzaamheid niet het gewenste resultaat oplevert.
    -       De verouderde fietsenstalling naast de speeltuin willen we slopen en vervangen door enkele fietsnietjes. Uw hulp is welkom.
    -       De houten zitbanken bij het A- en B-veld (7 in totaal) zien er allesbehalve mooi uit. We overwegen de aanschaf van (gerecycled) kunststof zitbanken. Misschien ook een mooi bestedingsdoel voor de Vrienden van Berkhout?

Als we dit allemaal gerealiseerd krijgen dan ziet de accommodatie er volgend seizoen weer prachtig uit. Maar zonder uw hulp kunnen we niet.

Goed nieuws ten aanzien van de vacatures. We hebben een nieuwe scheidsrechter weten te strikken. Milan de Neef, woonachtig te Avenhorn, zal vanaf nu regelmatig een wedstrijd van het tweede of derde fluiten. Milan heeft scheidsrechterervaring op een behoorlijk hoog niveau, dus we zijn dolblij met zijn komst.

Er blijven wel nog genoeg vacatures over. Op deze pagina staan ze op een rijtje. Wij nodigen u uit om te kijken of er iets tussen staat wat u past.

Tenslotte nog even aandacht voor de sponsoring. We hebben er weer twee nieuwe bordsponsors bij. Dat zijn Topparken en Lux Kozijnen. Op vrijdag 17 maart wordt er weer een sponsoravond gehouden, dit jaar bij Hydro West in Zwaag.

Namens het bestuur,
    Rene.