• De eerste punt........het wordt beterder

• 11-10-2020 VV Berkhout - MOC

Vorige week heeft de selectie van Berkhout beloofd dat er deze week voor het eerst gewonnen zou worden in de competitie. En omdat de trainer zijn 49e verjaardag heeft gevierd moest dit ook echt gaan gebeuren. Als je in de loop van dit verhaal denkt; ‘dat is een spelfout’ of ‘die zin die loopt niet lekker’, dat kan kloppen want de gehele selectie heeft dit verslag gemaakt. Dat wil zeggen allemaal een aantal zinnen.

Vamdaag stond M.O.C. op het programma. Op een drassig veld begon het erg rommelig. We begonnen wat slapjes, maar na een kwartier hadden we het betere van het spel. En zo werden er een paar aardige kansen gecreeerd. Waarvan Bart Dolfing nog een prachtig schot had maar tevergeefs ging deze net aan over........ Berkhout werd al beterder! We kwamen steeds beter in de wedstrijd en creeerde steeds meer kansen. Dit werd helaas voor de rust niet ingelijst tot een een goal, dus was de rust stand 0-0.

Na de rust begonnen we zwak wat leidde tot een aantal grote kansen voor MOC. Toch kwwamen we later in de 2e helft weer beter in ons spel en kwamen we er een paar keer gevaarlijk uit. Door een fantastische pass van onze italiaan Pjietro kwam MAX 1-op-1 met de keeper. Helaas was de scherpte bij de ingevallen spitschie die er inkwam voor onze capitano niet zo scherp en ging de bal richting de cornervlag. Daarna herpakte hij zich door een assist te geven op Emre die hem goed afwerkte (88e minuut) waarna Berkhout een minuut later een corner tegen krijgt waar helaas alweer een doelpunt voor moc uitvalt. In de slotfase van de wedstrijd kregen we nog een aantal kansen maar de winst zat er helaas niet in vandaag.

Op naar volgende week, andijk uit, altijd lastig!

De selectie

Ps. De selectie heeft wel heerlijk genoten van dit eerste competitie punt, er werd een natje en een droogje geserveerd in de Ridder. Als de kantines niet open mogen dan is dit een alternatief die hopelijk ook de komende weken voortgezet kan worden.