• De jaren '80

Eindelijk komt het tweede veld er, we vieren een promotie naar de tweede klasse, en waar andere verenigingen in onze omgeving te maken hebben met terugloop van jeugdleden, groeit Berkhout door. De vereniging staat bol van de activiteiten. Reisjes, internationale toernooien, buurtenvoetbal en zeskamp. Het is de periode van de grote feesten.

Eindelijk komt het er: het tweede veld. In 1980 is begonnen met de aanleg en na de winterstop van 1981 kan er al op gespeeld worden.

• In 1980 hebben we voor het eerst een damesteam. Wil Dolfing, Henk de Vries en Ada Dubbeld. zijn de enthousiaste begeleiders. In 1984 worden ze periodekampioen en na een spannende wedstrijd in Obdam tegen Berdos promoveren ze naar de tweede klasse.En in die hogere klasse handhaven ze zich goed. In 1981 komt er zelfs een tweede damesteam. In 1981 wordt het meisjeselftal kampioen; een team dat al jaren samenspeelt en altijd een grote beer als mascotte mee heeft.

Er gebeurt meer dan alleen voetbal. Voor de jongste jeugd komt Sinterklaas op bezoek. Er zijn spelmiddagen, zaalvoetbaltoernooien en natuurlijk de trimlopen. Verder kan vanaf 1984 met penaltyschieten de penaltybokaal verdiend worden. In 1988 gaat de jongste jeugd kamperen op het land van Piet en Vera Schuijtemaker. Voor de oudere jeugd worden reisjes en toernooien georganiseerd en niet te vergeten het zeilkamp in Friesland. De pupillen strijden jaarlijks om de Jan Blokker-bokaal.

Feesten en feesten organiseren. Berkhout is er goed in en bewijst dat in de jaren tachtig met onder andere de internationale toernooien, zeskampen en stratenfestivals. In 1985 is er voor het eerst een internationaal toernooi. Als afsluiting van het seizoen 1985-1986 stelt voorzitter Karel Corveleijn voor een stratenfestival te organiseren. ‘Het heeft promotionele waarde waardoor de binding met de club wordt verstevigd.’ Het hele dorp doet mee en het wordt een groot succes.