• De jaren '90

Berkhout vecht in de jaren negentig, met wisselend succes, om een klasse hoger te komen én te blijven. De damesafdeling van Berkhout groeit. Er komen maar liefst drie damesteams én een meisjesteam. Verder ook in dít decennium feest: Berkhout Sportief, het zestigjarig bestaan, een internationaal toernooi en stratenvoetbal.

Berkhout vliegt in de jaren negentig de tweede klasse in en uit. Speelt het eerste ‘t ene jaar een beslissingswedstrijd om te kunnen promoveren, het volgend jaar is er weer zo’n wedstrijd om degradatie te voorkomen. Spannend is het wel! Mannen als Jan Steenhart en Joop Putman worden te hulp geroepen om de selectie te begeleiden.

• De damesafdeling wordt steeds belangrijker, meldt het jaarverslag 1995-1996. Er zijn dat seizoen maar liefst drie damesteams én een meisjesteam. De dames hebben ook succes: in 1995 worden beide teams kampioen. Het eerste zelfs zonder één wedstrijd te verliezen. Het tweede damesteam wordt een jaar later opnieuw kampioen en gaat dan in dezelfde klasse spelen als het eerste.

Met het aantal jeugdleden gaat het goed. Begin jaren negentig zijn er negen jeugdelftallen, waarvan vier F-teams. Ook de begeleiding geeft geen reden tot klagen. De meeste teams hebben twee begeleiders. Met het vervoer loopt het niet altijd op rolletjes. In maart 1992 blijken sommige elftallen vervoersproblemen te hebben. Ouders worden opgeroepen ook eens te rijden.

In 1990 organiseert Berkhout het spektakel Berkhout Sportief. Buurten bestrijden elkaar op allerlei onderdelen. Ze moeten onder andere tegen elkaar voetballen, tennissen, schaken, biljarten en zelfs vissen. Het wordt een groot feest. In 1994 wordt het nog een keer georganiseerd. Ook in de jaren negentig het stratenvoetbal, waarbij buurten tegen elkaar uitkomen.

In 1992 viert Berkhout dat de vereniging zestig jaar geleden is opgericht. En dat betekent feest. De hele week voetballen buurten tegen elkaar en in het weekend spelen de heren- én damesselectie een internationaal toernooi. Er zijn maar liefst zeven landen aanwezig: van België tot Rusland.