• Seizoen 18/19 zit er op ....

• Er staat een punt achter het voetbalseizoen 18/19. Voor het eerste eindigde het glorieus. Promotie werd bewerkstelligd na een zwaarbevochten, dus o zo lekkere, overwinning tegen SSV, na een seizoen van ups-and-downs. Volgend jaar in de vierde klasse, we hebben bij de KNVB een voorkeur aangegeven voor ‘de Koggenpoule’. We hopen op vele mooie, drukbezochte derby’s.

Het tweede eindigde, met een doelsaldo van precies 0, in de middenmoot na ook een grillig seizoen. Het derde speelde afgelopen zondag haar 24e en laatste competitiewedstrijd. De teamsamenstelling is wellicht grillig geweest, dat heeft de prestaties niet belemmerd. Het derde eindigde op een keurige tweede plaats in de zeer regionale poule.

De veteranen hadden het wederom lastig. Hoopgevend was het winnende slotakkoord. Dat het met de teamspirit (meestal) wel goed zit bewees de hoge opkomst bij het voetgolf-event.

Onze debuterende zaalvoetballers kwamen al snel in het seizoen zeer goed op dreef. Aan het einde volgde echter een flinke dip waardoor een top 3 notering nipt werd gemist. De 35+ vrijdagavondvoetballers hebben te weinig gevoetbald door afberichten van een andere club. We zijn wel overtuigd van de (goede) toekomst van deze spelvorm.

Bij de seizoenafsluiting op vrijdag 14 juni, het voetgolf-event, hadden we wel op een iets hogere opkomst gerekend. Gelukkig hebben alle aanwezigen wel een gezellige, sportieve avond gehad.

Was de lage opkomst te wijten aan de communicatie?  Is publicatie op de website en op facebook onvoldoende? Maar iedereen had ook de apps ontvangen?! Volgend jaar zijn we van plan om met nieuwsbrieven per mail te gaan werken. We zullen zien of de communicatie dan als beter wordt ervaren.

Een seizoeneinde en een aanloop naar het volgende seizoen geeft altijd veel drukte. Doelen worden verwijderd, teamkleding e.d. wordt ingenomen, gecontroleerd en weer klaargelegd, er moeten diverse bestellingen worden gedaan, de accommodatie ondergaat een eindschoonmaak, de teamindeling moet rond gemaakt worden en zo zijn er nog vele andere kleine en grote klussen te noemen die nog gedaan moeten worden.

Het rondmaken van de teamindeling (en het vinden van geleiders en trainers) geeft niet alleen drukte maar brengt ook kopzorgen met zich mee. Nog steeds. Het is een utopie dat het eenieder volledig naar het zin gemaakt kan worden, zeker bij een kleine club als Berkhout. De realiteit is weerbarstiger en dat botst soms flink met enkele verwachtingen.
    Laten we begrip hebben voor elkaar en ook nooit vergeten dat we een vrijwilligersorganisatie zijn en geen BVO.

Al met al kunnen we wel terugkijken op een geslaagd seizoen. Er is afscheid genomen van sommige oude evenementen en er zijn nieuwe evenementen (zoals het familietoernooi en de oudjaarswedstrijd) voor in de plaats gekomen. Mede hierdoor is de omzetdaling in de kantine een halt toegeroepen. Ook veelzeggend is dat vele bezoekers van onze vereniging zich lovend uitlaten over de accommodatie en de organisatie. Wat dat betreft gaan er veel dingen goed.

We kunnen u melden dat in de vacature voor de schoonmaakdienst is voorzien. En ook de functie van wedstrijdsecretaris (per seizoen 20/21) is niet meer vacant. Maar er blijven organisatorische zorgen vanwege de andere vacatures.  Laat ik ze hieronder weer opsommen. Wij vragen eenieder om zichzelf af te vragen of hij of zij wat kan betekenen voor de vereniging. We hebben u in ieder geval hard nodig.

- voorzitter jeugdcommissie

- organisatoren voor onze jeugd-evenementen

- kantinemedewerkers voor op zondag

- scheidsrechters voor op zondag

- vervanging Cees Bijman  (er bestaat geen 2e zoals Cees, we zoeken het breder)

- medewerkers maandagochtendploeg

- klusjesmensen

DANK AAN ONZE VELE VRIJWILLIGERS IN HET AFGELOPEN SEIZOEN !!!

Laat ik nu ook een punt zetten achter dit nieuwsbericht. Namens het bestuur wens ik u (alvast) een geweldige zomervakantie toe.  Tot in het volgende seizoen!

Namens het bestuur,

Rene.