• Kledingplan

Vanaf het seizoen 13/14 is bij Berkhout een kledingplan ingevoerd. Hieronder kunt u alle informatie lezen aangaande dit kledingplan.

De opzet van het kledingplan
    Centraal in het kledingplan staat de gedachte dat de beschikbaarheid van kleding losgekoppeld moet zijn van de aanwezigheid van sponsors. In het kledingplan wordt daarom voor ieder lid kleding aangeschaft door de vereniging. Deze kleding is en blijft in eigendom van de vereniging. Ieder lid ontvangt van de vereniging de kleding in bruikleen. Tegenover het bruikleen van de kleding staat een jaarlijkse financiële bijdrage.

De jaarlijkse bijdrage
    Uitgangspunt bij het bepalen van de jaarlijkse bijdrage van de leden is de afschrijvingsperiode van de kleding.  De verwachte levensduur van een shirt is 4 jaar. De verwachte levensduur van een broek en van de sokken is 3 jaar.  In de gemiddelde afschrijvingsperiode (circa 4 jaar) dient er een bedrag opgebouwd te worden dat kostendekkend is voor de aanschaf van een compleet nieuw tenue. Op basis van het bovenstaande gelden voor het seizoen 2022/2023 de onderstaande bijdragen:

• Senioren                                                €  25,-
    • Jeugd                                                    €  20,-
    • 7x7                                                         10,-

Een wijziging in de aanschafprijs van de kleding zou de aanleiding kunnen zijn tot het wijzigen van de jaarlijkse eigen bijdrage.

De bijdrage voor het kledingplan wordt gelijktijdig en tezamen met de reguliere contributie geïncasseerd door de penningmeester, bij voorkeur via automatische incasso.

Welke leden vallen er onder het kledingplan?
    Het kledingplan geldt voor alle voetballende leden. Er is slechts één uitzondering. Dit betreft de kabouters die geen competitie spelen. Voor hen is er teamkleding beschikbaar dankzij de Vrienden van Berkhout.

De kleding
    De kledingstukken die door de vereniging in bruikleen wordt gegeven aan de leden zijn de onderstaande:

• een voetbalshirt met Berkhout-logo (alleen voor de selectie met rugnummer)
    • een voetbalbroek met Berkhout-logo
    • een paar voetbalsokken
    • voor keepers: een volledige keepersuitrusting inclusief handschoenen
    • een gele aanvoerdersband

Per team wordt er tevens een teamtas beschikbaar gesteld.

Het reglement
    De sponsorcommissie is verantwoordelijke voor een correcte en succesvolle uitvoering van het kledingplan. Daartoe heeft de sponsorcommissie een reeks van spelregels opgesteld voor alle betrokkenen bij het kledingplan.

Zie onderstaande PDF.

• Reglement kledingplan

• De trainingsjacks van de jeugd en de selectie, alsmede de voetbaltassen van de selectie, vallen officieel niet onder het kledingplan. Deze zaken zijn aangeschaft dankzij sponsoring, met name van de Vrienden van Berkhout.

Het reglement kledingplan is voor een groot deel ook van toepassing op deze zaken. Denk daarbij zeker ook aan de boeteregeling bij vermissing.