• Nog 3 minuten

• Inzake de gestaakte wedstrijd tegen Alkmaarsche Boys heeft de KNVB een beslissing genomen, maar toch ook weer niet. Hoe zit dat?

De wel genomen beslissing is dat de wedstrijd dient te worden uitgespeeld. Resterende speeltijd: 3 minuten !  Wedstrijddatum: zondag 7 mei.
    In overleg met de selectiespelers is besloten om deze 3 minuten WEL te gaan spelen.  De beslissing om niet te gaan spelen zou ons een straf opleveren en dat voelt bepaald niet goed.

Gezien de drukte bij de afdeling tuchtzaken van de KNVB is er nog geen uitspraak geweest inzake de strafmaat voor Alkmaarsche Boys. Die beslissing kan nog wel even op zich laten wachten. Wij hadden eigenlijk verwacht dat het niet uitspelen van de wedstrijd onderdeel zou uitmaken van de straf, maar de KNVB heeft dit losgekoppeld. Een rare situatie, maar we hebben het er mee te doen.

Een wedstrijd van 3 minuten is natuurlijk ook raar, op zijn zachtst gezegd. Berkhout zal moeten starten met 10 personen en de reeds gewisselde spelers mogen niet meedoen. De wedstrijd start met een vrije trap voor Berkhout in het 5-meter gebied, bij een stand van 4-4.

Het bestuur spreekt nadrukkelijk de wens uit dat deze 'wedstrijd' sportief zal verlopen.